Handelsbetingelser
Opdareret: 23 April 2024
1. Almindelige bestemmelser
1,1. Følgende salgs- og leveringsbetingelser (“vilkår og betingelser”) gælder for køb og salg af produkter via Cliniques hjemmeside i Danmark.
1,2. For at kunne gennemføre køb af produkter på siden skal du: (a) være fyldt 18 år eller, hvis du er mindreårig, have gyldig tilladelse af dine forældre eller værge, (b) være forbruger, hvilket skal forstås som en fysisk person, der ikke handler som led i sit erhverv, (c) registre dig som bruger på hjemmesiden, og (d) være i besiddelse af et gyldigt kreditkort.
1,3. Denne aftale skal udfærdiges på dansk, hvis din leveringsadresse er i Danmark og reguleres af lovene i det land, hvor du har leveringsadresse. Ovenstående love er i disse vilkår og betingelser kaldet “lokale love og regler”.
2. Identifikation af sælger
2,1. Sælger er Estée Lauder Companies, Delta Park 37, 2. sal, 2665 Vallensbæk Strand.
3. Produkter
3,1. Produktoplysninger er tilgængelige på hjemmesiden og videregives i henhold til lokale love og regler.
3,2. Vi tager alle rimelige forholdsregler for at sikre, at alle oplysninger, beskrivelser og billeder af produkter, der findes på hjemmesiden, er korrekte på det tidspunkt, hvor de pågældende oplysninger blev indtastet i systemet. Men vi garanterer ikke, i videst mulig omfang loven foreskriver det, at pågældende oplysninger, beskrivelser og billeder af produkter er korrekte, komplette, sande, aktuelle eller fejlfri.
3,3. De produkter, der er beskrevet på hjemmesiden samt evt. produktprøver, vi leverer til dig, er kun beregnet til personlig brug. Du må ikke sælge eller videresælge nogen af disse produkter eller evt. produktprøver. Vi forbeholder os retten til, med eller uden varsel, at annullere eller reducere antallet af produkter eller produktprøver, som skal leveres til dig, som efter vores skøn kan medføre tilsidesættelse af disse vilkår og betingelser.
4. Priser
4,1. Alle priser på produkter, der er tilgængelige via hjemmesiden, er anført inkl. moms og i lokal valuta. Forsendelsesomkostninger lægges til prisen på produkterne og angives separat på ordresedlen. For yderligere oplysninger, se også afsnittet om Levering på hjemmesiden.
4,2. Vi kontrollerer løbende, at alle de viste priser på hjemmesiden er korrekte, men vi garanterer ikke, at de er fri for fejl. Såfremt en åbenlys fejl i prisen på et produkt konstateres, tilbyder vi dig at købe produktet til den korrekte pris, eller at ordren annulleres.
5. Ordreafgivelse
5,1. Du vil blive guidet igennem ordreprocessen ved hjælp af en række enkle instruktioner på hjemmesiden.
5,2. For at afgive en ordre skal du indtaste det antal produkter, som du ønsker at købe (op til fire (4) af et og samme produkt) til et maksimalt beløb af 4800 kr. pr. kunde. Yderligere begrænser vi ordrer til højst tre (3) per kunde per dag. I tilfælde af en overtrædelse af nogen af disse begrænsninger afkunden, vil de pågældende ordrer blive betragtet som ugyldige og kan blive annulleret.
5,3. Du skal klikke på “Læg i kurv” for at lægge det valgte antal produkter i kurven. Du kan når som helst, du handler på hjemmesiden, gennemse produkterne i kurven ved at klikke på “Til kassen” på hver side. Du kan gemme et produkt under favoritter ved at klikke på “Gem under favoritter” under produktnavnet. Produktet gemmes herefter som favoritvare under “Min konto”. Ved at tilmelde dig eller logge ind, kan du altid få adgang til dine favoritter.
5,4. Du skal følge instruktionerne på skærmen for at afslutte bestillingen. Du kan til enhver tid rette fejl i dine indtastede oplysninger eller ændre indholdet i kurven ved fjerne eller lægge et eller flere produkter fra/i kurven eller annullere hele ordren under bestillingen, før ordren afgives. Når ordren er afgivet, bekræfter og erklærer du at have læst alle instruktioner, som er modtaget i forbindelse med ordreafgivelsen, og accepterer til fulde disse vilkår og betingelser. Du afgiver en ordre på produkter via hjemmesiden ved at klikke på knappen Send i slutningen af ordreprocessen.
5,5. Når ordren er sendt, vises en side, hvor der står “Tak”, og inden længe modtager du en e-mail, der bekræfter modtagelsen af ordren. I henhold til bestemmelserne i lokale love og regler skal bekræftelses e-mailen indeholde en opsummering af vilkårene og betingelserne, oplysninger om vigtige egenskaber ved de købte produkter, en detaljeret angivelse af prisen og betalingsformer, oplysninger om leveringsomkostninger, oplysninger om betingelser og nærmere regler for fortrydelsesret, den adresse hvortil reklamationer kan indgives, oplysninger om support og gældende handelsgarantier.
5,6. Såfremt du ikke modtager en ordrebekræftelse inden for 24 timer, efter ordren er sendt, kan du kontakte vores kundeservice på 80831166
5,7. Hvis kunder har spørgsmål eller bekymringer vedrørende en ordre eller ønsker at få oplysninger om en tidligere placeret ordre, kan de kontakte os på 80831166 i Danmark eller via email. eller på privacy@elceurope.com. For at sikre en hurtig betjening bedes du oplyse dit ordrenummer.
5,8. Softwareapplikationer,der afgiver ordrer på produkter automatisk via internettet og/eller som kankopiere flere personers online købsaktivitet, såsom "Bots" ellerandre softwareapplikationer, der kan bruges til at bestille og købe produkter,er forbudt. Hvis det viser sig, at nogle produkter er blevet bestilt på dennemåde, vil disse ordrer blive betragtet som ugyldige og kan blive annulleret,uden at være berettiget til nogen refundering.
5,9. Vedvisse lejligheder og efter ELC's skøn og under de betingelser, som klart erfastsat af ELC, kan købet af bestemte produkter gennemføres med en gave af endefineret værdi ("Gave med køb"). Engave med køb skal vises på webstedet, og kunderne informeres om det, når deafgiver deres ordre. Gaven med køb er afhængig af tilgængelighed, også længe lager haves, kan den ikke overdrages, og der er ingenkontantalternativer.
Den gratis gave vil blive sendt sammen med dinordre, og der skal være én gratis gave pr. ordre, uanset antallet af købtevarer i ordren.
ELC forbeholder sig retten til uden forudgåendevarsel at (i) afbryde dette tilbud til enhver tid; (ii) annullere eller nægteen persons fordel heraf; (iii) ændre disse salgsbetingelser; og (iv) begrænseantallet af salgsfremmende indløsninger online.
Kunden informeres om, at en gave med køb erstrengt relateret til et bestemt købt produkt og ikke kan beholdes af kunden itilfælde af, at produktet returneres, refunderes eller dets ordre annulleres.
6. Rabatkoder
6,1. For at indløse en rabatkode skal du indtaste din kode i feltet “rabatkode” i forbindelse med ordreafgivelsen på hjemmesiden. Ved oplysning af værdikoder skelnes der mellem store og små bogstaver, og koderne skal indtastes nøjagtigt som de vises.
6,2. Når en rabatkode accepteres vises rabatten på siden "Vis ordre".
6,3. Det er kun muligt at anvende én rabatkode pr. ordre.
7. Betalingsmuligheder
7,1. Du kan betale for produkterne med kreditkort. Det er muligt at betale med følgende kreditkort:
Visa, Mastercard og Dankort
7,2. Vi accepterer ikke kreditkort med faktureringsadresser uden for EU eller Norge.
7,3. Du vil ikke blive opkrævet for nogle produkter, før de er afsendt.
7,4. Af sikkerhedsmæssige årsager skal dit faktureringsnavn og -adresse matche oplysningerne på kreditkortet, der anvendes til betaling. Clinique forbeholder sig retten til at annullere ordrer, der ikke opfylder disse kriterier.
7,5. Alle kreditkortindehavere er underkastet valideringskontrol og godkendelse fra kortudstederen. Hvis udstederen af kundens betalingskort afviser eller af anden årsag ikke godkender betaling til os, uanset om det sker før eller efter en betaling, er vi ikke ansvarlige for eventuelle forsinkelser eller manglende levering.
8. Ordreforespørgsler
8,1 Produkter afsendes normalt inden for 2 til 5 hverdage. For eventuelle oplysninger om forsendelse kan kunder kontakte os på80831166eller via email
8,2. Du kan se status på de seneste ordrer ved at gå ind på siden Ordrestatus under Min konto. Dette er den nemmeste og hurtigste vej til aktuelle ordreoplysninger.
8,3. Når du klikker på siden Ordrestatus, vil du blive bedt om at logge ind med din e-mailadresse og adgangskode. Siden med ordreoversigten viser detaljerede oplysninger om dine aktuelle og tidligere ordrer. Når ordren er afsendt, vil evt. forsendelsesnummer blive vist. Du kan spore leveringsstatus på ordren fra os ved at klikke på “Afsendt” under overskriften Ordrestatus. Pakkenummeret oplyses i visse tilfælde først 24 timer efter ordren er afsendt.
8,4. Lejlighedsvis kan systemet annullere ordrer eller dele af en ordre af forskellige årsager. Årsagerne kan være:
• Varen(erne) er ikke på lager
• Der opstod en fejl ifm. betalingen
• Det er ikke muligt at levere til den oplyste adresse
• En identisk ordre er afgivet
• Ordren blev annulleret efter kundens anmodning
8,5. Hvis en ordre annulleres, vil du modtage en e-mailbesked med oplysninger om årsagen til annulleringen. Du vil ikke blive opkrævet betaling for annullerede ordrer. Hvis kunden er interesseret i at placere en ny ordre, eller hvis kunden har spørgsmål vedrørende en annulleret ordre, kan han/hun kontakte os på 80831166 eller via email
9. Levering
9,1. Ordrer behandles og leveres kun på hverdage (mandag-fredag ekskl. helligdage). Ordrer, der afgives en lørdag eller søndag, vil blive behandlet den følgende hverdag.
9,2. Vi er ikke i stand til at behandle ordrer til en postboksadresse.
9,3. Forsendelsesomkostninger afholdes af dig og fremgår separat af ordresedlen og følgesedlen. Der opkræves ikke forsendelsesomkostninger for køb over det beløb, som fremgår af hjemmesiden.
9,4. I henhold til lokale love og regler skal produkterne leveres inden for 30 (tredive) dage efter ordren er afgivet, medmindre vi meddeler, herunder via e-mail, inden for samme periode, at de bestilte produkter ikke er på lager, herunder midlertidigt ikke er på lager.]
10. Fortrydelsesret
10,1. Vores mål er at tilbyde vores kunder de allerbedste kosmetiske produkter. Hvis du føler, at de produkter du modtager fra os ikke lever op til forventningerne, har du i henhold til lokale love og regler ret til at hæve købet uden begrundelse inden for fjorten (14) hverdage regnet fra den dag, produkterne modtages.
10,2. Kunden kan give meddelelse om sin hensigt om at udøve fortrydelsesretten ved at sende os en e-mail med kundens ordredetaljer, herunder kundens ordrenummer og beskrivelsen af de produkter, der returneres. Inde i pakken finder du en følgeseddel med oplysninger om ordren og vores returneringsregler. Hvis produkterne, der fremgår af følgesedlen, ikke svarer til indholdet i pakken, skal du straks underrette os ved at ringe på: 80831166
10,3. Vores kundeservice vil derefter sende et godkendelsesnummer og en e-mailbekræftelse til dig. Du opfordres til at gemme dit godkendelsesnummer til fremtidig reference ved henvendelse til kundeservice omkring sagen.
10,4. Hvis du returnerer produkter af andre grunde end mangler ved produkterne, ufuldstændig eller forkert levering, skal du selv sørge for og betale for returnering af produkterne til os.
10,5. Returneredeprodukter skal forblive uåbnede og i god stand for at være berettiget tilrefundering. Hvis produktet åbnes eller returneres i utilfredsstillende stand,udstedes der ingen refundering.
10,6. Hviskunden returnerer nogen eller alle produkter fra transaktionen, der gjordekunden berettiget til en gave med køb, skal kunden, når det er relevant, ogsåreturnere nævnte gave med køb. Hvis de pågældendeprodukter ikke returneres, forbeholder vi os retten til at fratrække værdien afgaven ved køb fra produkt refundering i overensstemmelse med gældendelovgivning.
10,7. Hvis du gør fortrydelsesretten gældende, er vi forpligtet til at refundere den fulde pris for produkterne inden tredive (30) dage fra modtagelse af meddelelse herom, forudsat at de returneres i ubrugt stand og ikke er beskadigede, snarest muligt efter fortrydelsesretten er gjort gældende, og forudsat at vi modtager dokumentation for, at de er returneret, forud for refusionen. Tilbagebetaling kan kun ske til det oprindeligt benyttede kreditkort. Vi sender dig en e-mail, når tilbagebetalingen har fundet sted.
10,8. Det anbefales på det kraftigste, at pakken sendes anbefalet (hvor der kræves kvittering ved modtagelse).
10,9. Ovennævnte bestemmelser gælder kun for online køb. Produkter, der er købt i en fysisk butik, er underlagt den enkelte butiks regler for returnering. Returnering eller ombytning af produkter, der er købt i en fysisk Clinique butik, kan ikke ske til Clinique Online. Returnering af produkter, der er købt online, kan ikke ske til en fysisk Clinique butik.
11. Reklamation
11,1. Ved reklamation over produkter som følge af fejl og mangler i henhold til lokale love og regler gælder de lovbestemte garantier, som er vedtaget ved lokale love og regler. Du har ret til at afhjælpning af fejl og mangler uden beregning i form af reparation eller ombytning. Såfremt en af ovenstående former for afhjælpning ikke sker, har du ret til et forholdsmæssigt afslag i prisen på produkterne eller til at hæve købet. Du giver afkald på disse rettigheder, hvis du undlader at reklamere inden for rimelig tid, efter du har konstateret pågældende fejl og mangler. Vi hæfter for fejl og mangler, der konstateres senest tre (3) år efter levering af produkterne.
12. Lovvalg og værneting
12,1. Disse vilkår og betingelser reguleres og skal fortolkes i henhold til lokale love og regler.
12,2. Enhver tvist, der måtte opstå som følge af eller i forbindelse med fortolkningen, gyldigheden og/eller fuldbyrdelsen af disse vilkår og betingelser, er underlagt de kompetente domstoles værneting, hvor kunden har bopæl eller er bosiddende.
13. Kontaktoplysninger
13,1. For information og support vedrørende produkter og købsmetoder via hjemmesiden kan kunden kontakte os på 80831166eller viaemail eller med post til følgende adresse:
Estée Lauder Companies, Delta Park 37, 2. sal, 2665 Vallensbæk Strand.
14. Klager
Hvis du ikke er tilfreds med dit onlinekøb, kan du kontakte os på: 80831166
Tilsvarende kan du indbringe tvister i forbindelse med salget af Produktet til følgende instans for alternativ tvistbilæggelse:
Danmark | Hvis du vil klage over dit køb foretaget online, kan du kontakte os på email. Man kan ifølge EU-forordning nr. 524/2013 om onlinetvistbilæggelse i forbindelse med tvister på forbrugerområdet også henvise tvister via Europa-Kommissionens onlineplatform, som findes på: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Man kan ligeledes henvise tvister i forbindelse med salget af Produktet til følgende instans for alternativ tvistbilæggelse: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen E-mailadresse: info@forbrugereuropa.dk |